۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۲

امام جمعه صومعه سرا:

دفاع مقدس روحیه خودباوری و اعتماد به نفس به جوانان ما هدیه کرد

دفاع مقدس روحیه خودباوری و اعتماد به نفس به جوانان ما هدیه کرد

صومعه سرا- امام جمعه صومعه سرا با اشاره به اینکه دفاع مقدس امنیت را برای کشور تضمین کرد، افزود: روحیه خودباوری و اعتماد به نفس با دفاع مقدس به ملت و جوانان ما هدیه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مهدی راشد نوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته صومعه سرا در مصلای مسجد جعفری با اشاره به اینکه امروز به روایتی شهادت امام حسن مجتبی (ع) است و بعضی از مراجع نسبت به آن به دلیل مظلومیت آن حضرت خیلی اصرار دارند، اظهار کرد: چون در روز ۲۸ صفر بخاطر عظمت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام مجتبی تحت الشعاع مصیبت رحلت رسول خدا قرار دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در روز هفتم صفر دسته عزاداری حرکت کرد، اما امسال به جهت وضعیت کرونایی، حرکت دسته عزاداری نداریم، گفت: امسال مراسم سوگواری در همین مکان مصلای برقرار است.

انقلاب اسلامی جزیره ثبات آمریکا و غرب در منطقه را از بین برد

امام جمعه صومعه سرا با اشاره به اینکه ابعاد دفاع مقدس آنقدر وسیع است که نکات گفتنی زیادی دارد، افزود: مهمترین دلیل تحمیل جنگ بر جمهوری اسلامی ایران این بود که انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، جزیره ثبات آمریکا و غرب را در منطقه از بین برده است.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: جنگی که قرار بود یک هفته‌ای تمام شود، هشت سال همه نیرو و توانشان را بکار بردند و در آخر هم هیچ غلطی نتوانستند بکنند و ملت ایران یک وجب از سرزمینشان را از دست ندادند و یک قدم هم از اهدافشان عقب نشینی نکردند.

حجت الاسلام راشدی نوری به بی‌طرف بودن ایران در آن جنگ اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی در این جنگ نابرابر با توانمندی و تجربه‌ای که کسب کرد، تبدیل به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و محور مقاومت برای نجات ملت‌های مظلوم و مسلمانان منطقه شد.

امام جمعه صومعه سرا با بیان اینکه در دفاع مقدس یک مدل جدید برای حضور اقشار مختلف مردم شکل گرفت که در تاریخ جنگ‌ها در دنیا بی سابقه بود در دفاع مقدس یک مدل جدید برای حضور اقشار مختلف مردم شکل گرفت که در تاریخ جنگ‌ها در دنیا بی سابقه بود، گفت: در دفاع مقدس و در این حرکت دسته جمعی استعدادها بروز و ظهور کرد و سرمایه‌های ارزشمندی همچون سردار سلیمانی در دفاع مقدس درخشندگی پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس امنیت را برای کشور تضمین کرده و ثابت کرد که هرگونه تعرض به کشور برای هر قدرتی هزینه سنگینی دارد، افزود: دفاع مقدس روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را به ملت و جوانان ما هدیه کرد و عالی‌ترین فضائل اخلاقی، معنوی و روحی را در رزمندگان مانند اخلاص، صداقت، ایمان و معنویت، خدمت به دیگران، تواضع و از خود گذشتگی، ارتباط و پیوند معنوی، دعا و مناجات و تهجد شبانه و… بروز داد.

دفاع و مدیریت عاقلانه و مدبرانه ویژگی امام راحل در جنگ

امام جمعه صومعه سرا در ادامه به نکته مهمی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید داشتند، اشاره کرد و افزود: دفاع از مدیریت عاقلانه و مدبرانه یکی از ویژگی‌های بارز امام (ره) در اداره جنگ بود و چیزی که امروز متأسفانه برخی مدعیان انقلابی گری با چهره انقلابی و به عنوان دلسوزی می‌گویند امام (ره) را مجبور به نوشیدن جام زهر کردند تا قطعنامه را بپذیرد.

وی همچنین در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه دست‌هایی با انگیزه به دنبال تحریف و شبهه افکنی است و باید نسل امروز و فردا را متوجه کرد و عظمت کار را برای مردم بیان کرد، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری ما از نزدیک شاهد بر اوضاع بودیم. اول تا آخر دفاع مقدس یک پدیده عقلایی و مدبرانه بود. قبول قطعنامه همانند اداره جنگ نیز از طرف امام راحل کاری عاقلانه و مدبرانه بود.

سپاه پاسداران یک نهاد انقلابی جوان

امام جمعه صومعه سرا با اشاره به اینکه سپاه پاسداران به عنوان یک نهاد انقلابی جوان که از متن انقلاب رویید و رشد کرد، و در دوران دفاع مقدس در کنار ارتش و نیروهای بسیج مردمی، جانانه و قهرمانانه فداکاری کرد، گفت: سپاه پاسداران علاوه بر تقویت توان دفاعی و حفظ امنیت منطقه و مقابله با امثال داعش، سد محکمی در برابر حضور آمریکا در منطقه شد.

وی با اشاره به اینکه سپاه در داخل کشور با هدف کمک به دولت‌ها در امر محرومیت زدایی و عمران و آبادانی و در عرصه علمی و فناوری برای سرافرازی و پیشرفت کشور قدم‌های بزرگی برداشت که مایه افتخار است، گفت: سپاه در مقابله با ویروس کرونا در کمک به مسئولان دستگاه بهداشت و درمان دوشادوش آنان خدمت گزاری کرد و در رزمایش کمک‌های مؤمنانه، کمک‌های ماندگاری انجام داد.

حجت الاسلام راشد نوری در ادامه تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس در شهرستان صومعه سرا شاهد افتتاح تعدادی خانه محرومین، درمانگاه تخصصی و داروخانه شبانه روزی و دو باب مدرسه ابتدایی که مزین به نام سردار پر افتخار نهضت مقاومت، سردار حاج قاسم سلیمانی است، بودیم که با همت فرمانده جوان و پر تلاش سپاه پاسداران جناب سرهنگ آرمان و با حمایت فرماندهی سپاه استان سردار عبدالله پور و با همکاری مسئولان شهرستانی انجام گرفت.

کد خبر 5032455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha